More pancakes? Thoughts on Flow

מכירים את זה שאיש צוות מיד מושך משימה כשהוא מסיים? אז הסיבה נעוצה בגוף הפנקייק…

תנסו להיזכר בפעם הזו שאירחתם ילדים, ואת הילד הזה שלוקח פנקייק ביד אחת וישר ממלא את היד השנייה ולוקח עוד אחד (אגב, זה תופס עם כל ממתק אחר..). זה לא שהוא הולך לאכול את שניהם יחד, זה אפילו יפריע לו קצת כי היד שלו תפוסה, אם הוא ירצה למרוח משהו עליו, אבל הוא בכל זאת לוקח, כי זה מרגיש לו ממש טוב שזה כבר בתהליך….עוד מעט הוא יאכל גם אותו… 😉

 

אז למה צוות סקראם לוקח עוד פנקייק לפני שסיים את הראשון?

למה האוטומט של כל איש צוות ברגע שסיים עם המשימה שלו זה למשוך עוד משימה, ולא קודם לבדוק אם סיימנו את הפנקייק הראשון?

חלק מהתשובה כבר בגוף השאלה – זה האוטומט שלנו…ולמה זה האוטומט? כנראה כי לקחת עוד משימה שאני יכול לקדם ולסגור זה נותן הרגשה הרבה יותר טובה של ניצול הזמן שלי, אבל האם זה ניצול זמן הכי טוב עבור היוזר סטורי שעוד לא נגמר? זה נותן גם הרגשה טובה הרבה פעמים לפיאו כי הוא רואה שעוד משימה שקשורה לפרויקט כבר מתקדמת. אבל האם זה מקדם יותר מהר? יותר ביעילות?

 

בואו ננסה להוסיף לאוטומט של כל אחד מאיתנו ושל הצוות כמה שאלות לפני התגובה של למשוך את המשימה הבאה:

איך אני יכולה לעזור לצוות לקדם את היוזר סטורי שכבר בעבודה?

אפשר לעזור בבדיקות? באינטגרציה? בקוד רוויו? אפשר לכתוב לזה אוטומציה? לעזור בהכנת הסביבה במעבדה? אפשר לעבוד יחד (pairing) ולראות איך מקדמים את העבודה?

 

הרבה פעמים אלו דיסיפלינות שונות בצוות וקשה לעזור בתחום מקצועי שונה לגמרי, אבל יותר פעמים יש נושאים אחרים שמקדמים את העבודה שהם כן רלוונטיים לתחום המומחיות, או יכולים להרחיב את היכולות של כל אחד בצוות ולכן גם את הצוות ככלל. 

לקחת עוד משימה, והרבה פעמים כזו שתשאיר יוזר סטורי חדש פתוח, עלול לייצר בעצם בזבוז. אני פחות פנויה לצוות אם יצטרכו עזרה – כי המיקוד שלי עבר למשהו אחר, וגם עד שיחזרו אלי עם פידבק על מה שפתחתי יעבור יותר זמן ולכן זה יעלה יותר ופחות יעיל. 

 

לפעמים עדיף לא לקחת משימה חדשה ובמקום לראות מה עוד יש בבקלוג של *הצוות* (לא של המוצר), האם יש תשתית שכדאי לחזק? אוטומציה? רפקטורינג? להוריד חוב טכני של באגים בנתיים? 

 

כל אחד בצוות רוצה לתת ערך ולהרגיש בעל ערך. השאלה היא אם זה הערך שמקדם את העבודה הכי טוב – כי זרימה זו מילת המפתח פה. 

אז מה יש לכם ביד השנייה עוד פנקייק או סירופ…?

 
 

QUESTIONS?

ASK AND WE'LL BE IN TOUCH TO REGISTER YOU FOR THE COURSE AND DATE OF YOUR CHOICE